Богдан Корж

Богдан Корж
Народився 28 листопада 1952 року в місті Яблонець над Нісою (Чеська республіка).
В 1972 році закінчив Ужгородське училище прикладного та декоративного мистецтва,
У 1978 році завершив навчання у Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва.

Член Національної Спілки художників України з 1985 року.
Лауреат премії Ерделі, Бокшая 1997, 2007.

16 персональних виставок в Україні та за кордоном.

Працює в жанрах: скульптурний портрет, медальне мистецтве, скульптура малих форм, садово-паркова та монументальна скульптура.

моб. тел.: +380-50-3729273

Камінь

Богдан – майстер форми, метафізик, що творить образи, народжені просторовим мисленням. Його матеріали прості і первісні: глина, камінь, бронза. Достатньо побіжно переглянути скульптурний доробок Коржа, щоб твердити про багатство творчого мислення, діапазон визначених завдань. Жанрове розмаїття конкретних пластичних втілень його задумів вражає: від медалей, присвячених видатним особистостям, скульптурних портретів, складних монументальних робіт – до символічної пластики та інсталяцій, в яких він поєднує риси національної ментальності з модерною мовою мистецтва.

Максимально спростивши, а точніше свідомо відкинувши все зайве, Богдан „олюднює” геометричні об’єми. У формах кулі, кола, овалу він зумів вмістити складні образи множини ідей світу. Язичницькі богині-ідоли перетворюються на земну, сповнену тілесними та душевними силами жінку. Покора і втома, оголеність і простота – жінка в усіх можливих і неможливих іпостасях : зваблива Єва, що піднесла Адамові яблуко; Амазонка, яка не позбулася комплексу ребра, Земля – куля з вигинистими формами жінки, в яких проглядається менша куля – схожа на яблуко чи на майбутню землю, яку народила Єва.
Митець милується не тільки жіночими формами. Думки про час, своєрідні документальні свідчення –серія медалей, які сам автор називає радше забавкою, ніж чимось „серьозним”. Його вправи залишать у „концентричних відбитках часу” постаті В’ячеслава Чорновола, Івана Чендея, Федора Манайла, Ернеста Контратовича та інших сучасників.

„Магічними проектами”, де поєдналися модерна форма, архаїка і мінімалізм є монументальні роботи скульптора. Відкидаючи документальність, спираючись на універсальність мистецтва, Богдан Корж відтворив образи Андраша і Анастасії – королів Угорщини, Олександра Пушкіна, Лесі Українки. У авторському баченні монолітом виступає ідея і форма, дух і матерія.
Прагнення змін – органічна внутрішня потреба Богдана. Брак упередженості дозволяє сформованому художнику гратися образами, які так зручно приховати під терміном „інсталяція”. Об’ємні композиції з металобрухту — не данина сучасним віянням. Це шаржі на інспіраціїсублімаціїконспіраціїкоаліціїлюстраціїглюконаціїї – весь той глобалізаційний брухт, яким переповнено сучасне суспільство. Нема озлобленості, драматичності і потурання традиціям. Є споглядання і метафоричність – основа творчості Богдана Коржа.

картина
Сидяча
мармур. 30х9.5х12
картина
Хвиля
мармур, габро. 21х33х10
картина
Ранок
бронза. 37х12х10
картина
Спокій
пісковик. 22х23х8
картина
Переплетення
пісковик, габро. 28х12х15
картина
Та що йде
бронза, граніт. 34х10х9
картина
Таємниця ІІ
мармур. 24х11х21
картина
Клубок
бронза. 32х28х26
картина
Загроза
бронза. 32х28х26
картина
Європа ХХІ
бронза, граніт. 18х21х9