Людмила Корж-Радько

Людмила Корж-Радько
Народилася 11 травня 1956 року в місті Печенга Мурманської області (Росія).
У 1968-1975 роках навчалася в Республіканській художній школі ім.Т.Шевченка в Києві.
У 1975-1980 роках – у Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва, кафедра художнього скла.
Член Національної спілки художників України з 1987 р.
Заслужений художник України.

Лауреат ІІ премії Трієнале графіки 2006.
Лауреат ІІ премії (оригінальна техніка) виставки-конкурс ім.Г.Якутовича 2004.
Лауреат премії Ерделі, Бокшая за 1998, 2006, 2009.

Понад 20 персональних виставок в Україні та за кордоном.

Викладач Закарпатського художнього інституту.
Працює в жанрах монументального мистецтва, живопису, станкової та книжкової графіки.

тел. +380-50-4322447

Лінія

Людмила увійшла в мистецьке середовище Ужгорода тихо і впевнено, без зайвих претензій і галасу. Маленьке провінційне містечко стало острівцем-лабораторією після насиченого круговоротом подій життя у Києві та Львові. Практика монументального живопису, творчі пошуки у графіці і живопису, камерна філософська натура художниці вилилися у цілу систему зображальних умовностей, ключі-розгадки яких глибоко заховані в українській ментальності та універсальності мистецтва.
Творчий доробок Людмили Корж-Радько не потрібно розглядати у зв’язку із закарпатською школою живопису. Самобутність і особистісність творів художниці виключають ознаки локальності і етнографізму. Це сконцентровані вирази поетико-філософських понять, замішаних на лінії та кольорі. Людмила – антрополог настрою. Грою на ледь помітних асоціативних відтінках розбурхує меланхолійне середовище, де володарює пам’ять („Сон по обіді”, „День народження”), спогад („Я люблю тебе, Хорватія”), ментальне осяяння(„ Зима”, триптих „Мотиви українських пісень”) та художня уява (”Двоє”).
Важко провести чітку роздільну лінію між графікою і живописом художниці. Одне перетікає в інше, і часом майже невід’ємне від другого. Багаторічні вправи у рисунку та графіці позначили творчу манеру художниці витонченістю, вишуканою лінеарністю та декоративністю. Пластичне виображення геометризованих „експонатів-жінок” із знаковою системою фактурного тла яскраве тому підтвердження.
Її образи статичні. Ідея спокою та ідеальної тиші панує в усіх елементах композицій: плямах, лініях, тональному тлі, колірній стриманості. Якщо виникає потреба відтворення руху, то з’являється фактурне тло, де кожна „крапка і кома” підтримує загальний композиційний синтаксис твору („Сад квітів”, „Подруги”). Якщо це пейзаж, то динаміку виявляють гострокутні перетини вертикальних та горизонтальних ліній („Старі пивниці”, „Ранньою весною”). Людська постать формує в композиції особливе середовище, де лінійна перспектива не відіграє й найменшої ролі: якщо це інтер’єр, то бачимо в ньому один-два реальні предмети – квітку, дзеркало, стілець.
Довершеності образам додають тональні співвідношення: пастельні колірні плями, які художниця делікатно розкладає на полотні. Контур не створює дисонансу, відтіняючи зображення від тла. Фактурні декоративні ефекти („Намисто”, „Меланхолія”) посилюють виразність і ефектність робіт, не порушуючи загального елегійного звучання.
Мистецтво художниці позбавлено традиційних формул, академізму і освячених часом тем. Радше на згадку спадають японські гравюри „укіє-е” („картини світу, що минають”) ХVІІІ ст., кращі майстри яких наповнювали свої твори гострою спостережливістю, тонким ліризмом, життєвістю і спогляданням. Уникаючи сучасних протягів (чи то віянь), Людмила просто творить Свій Світ, де нема докірливих питань, об’єктивних закономірностей та полохливих гасел…

картина
Giovanni Boccaccio. The Decameron.
графіка, ілюстрації.
картина
Giovanni Boccaccio. The Decameron
графіка, ілюстрації.
картина
Giovanni Boccaccio. The Decameron
графіка, ілюстрації.
картина
Giovanni Boccaccio. The Decameron
графіка, ілюстрації.
картина
Giovanni Boccaccio. The Decameron
графіка, ілюстрації.
картина
Дорога додому
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Я знаю,що ти знаєш,що я знаю
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Сестри
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Серпень
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Сутінки
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Осінній сон І
папір, змішана техніка. 70х90
картина
Пахощі ІІ
папір, акварель, білила. 70х90
картина
Пахощі 1
папір, акварель, білила. 70х90